Case Study

AL-STAL – producent wyspecjalizowany w dostarczaniu rozwiązań ze stali.

Zobacz, jak wyglądała misja gospodarcza w jego wykonaniu.

Firma AL-STAL

Branża: budowlana
Rok utworzenia: 2004

Charakterystyka: Firma oferuje usługi z zakresu produkcji i montażu ślusarki budowlanej, projektowania, dostawy i montażu wielkogabarytowych bram hangarowych oraz projektowania konstrukcyjnego budynków, budowli i ciągów technologicznych.

W 2010 roku AL-STAL uruchomił nowoczesny zakład produkcyjny o powierzchni ponad 3000 m2.

Klientami firmy są m.in. Stocznia w Rostocku, Port Lotniczy we Wrocławiu, Fabryka Samochodów Volvo w Goeteborgu, Sąd Okręgowy w Krakowie czy Centrum Wystawienniczo-Kongresowe G2A Arena w Rzeszowie.

Jakie działania wykorzystaliśmy?

Dofinansowanie i internacjonalizacja

Kolejnym etapem, w którym GPB brało czynny udział, było wsparcie AL-STAL w otrzymaniu dofinansowania z funduszy unijnych.

Pomagaliśmy w kompletacji wszystkich dokumentów, jak i załatwianiu innych niezbędnych formalności.

To działanie umożliwiło znacznie łatwiejsze wejście na rynek niemiecki.

Analiza wizerunku i przygotowanie materiałów reklamowych

W pierwszym kroku przeprowadziliśmy szczegółową analizę wizerunku AL-STAL, która to pozwoliła nam opracować adekwatne rekomendacje i przystosować ją do potencjalnego niemieckiego odbiorcy.

Następnie, podjęliśmy się opracowania materiałów reklamowych, których celem było zarówno zaprezentowanie oferty firmy, jak również uwiarygodnienie jej w oczach przyszłych klientów.

Wynikiem tych działań była 3-dniowa misja gospodarcza, podczas której przedstawiciele firmy AL-STAL (wspierani przez nas zespół) mogli zaprezentować się wybranym austriackim partnerom.

Tłumaczenia

Żadna z tych rzeczy nie odbyłaby się, gdyby nie profesjonalne wsparcie naszych dedykowanych native speakerów, którzy byli zawsze do dyspozycji. Zajmowali się zarówno przygotowaniem samych materiałów, weryfikacją dokumentacji, jak i towarzyszyli marce AL-STAL podczas każdego spotkania.

Organizowanie i prowadzenie spotkań biznesowych

Zajęliśmy się również organizowaniem spotkań na linii REVAS – niemieccy kontrahenci.

W ich trakcie odpowiadaliśmy m.in. za bieżące tłumaczenia, prezentacje, negocjacje, a nawet ustalanie warunków dalszej współpracy.

Jak wyglądał ten proces krok po kroku?

1. Projekt internacjonalizacji

Dzięki któremu pozyskaliśmy niezbędne finansowanie pozwalające na rozpoczęcie działalności na terenie Niemiec.

2. Analiza wizerunku

Która pozwoliła nam w pełni poznać możliwości marki, a także dowiedzieć się, w jakim obszarze wymaga ona korekty.

3. Materiały reklamowe

Których opracowanie umożliwiło nam zapewnienie odpowiedniego wsparcia oraz promocji firmy.

4. Spotkania handlowe

W których uczestnictwo dało możliwość poznania potencjalnych partnerów handlowych, a także pozyskania wielu bardzo cennych informacji zwrotnych.

Jakie były i są tego efekty?

Otwarcie nowego rynku

W ramach misji gospodarczej delegacja AL-STAL odwiedziła potencjalnych partnerów biznesowych, dostawców oraz zakłady produkcyjne.

Dotarcie do niemieckojęzycznych partnerów

Trzy dni intensywnych spotkań pozwoliły na zdobycie nowych, cennych kontaktów, które pozwoliły na nawiązanie współpracy z austriackimi firmami.

Dokonanie (nie)możliwego

Dzięki naszemu wsparciu, firmie AL-STAL udało się nawiązać kontakty handlowe z firmami, z którymi wcześniej wielokrotnie (i bezskutecznie) próbowała rozpocząć współpracę na własną rękę. Dopiero pomoc ekspertów GPB odmieniła ten trend.

Chcesz powtórzyć sukces firmy AL-STAL?

Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić.

× Jak mogę ci pomóc?