Case Study

CUNA – producent odzieży sportowej.

Zobacz, jak w jego przypadku wyglądał pełen proces internacjonalizacji.

Firma CUNA

Branża: odzieżowa
Rok utworzenia: 1990

Charakterystyka: CUNA jest polską marką odzieżową stworzoną z myślą o osobach aktywnie uprawiających sport.

Przez wiele lat działania, firma wyspecjalizowała się w produkcji najwyższej jakości odzieży oraz akcesoriów służących do uprawiania różnych dyscyplin sportowych. Marka stawia na najwyższą jakość, a wszystkie produkty szyje wyłącznie w Polsce.

Cuna swoje produkty kieruje zarówno do miłośników sportów wodnych, zimowych, piłki ręcznej, biegania, crossfitu, a nawet ćwiczeń na siłowni. Firma dodatkowo zajmuje się produkcją latawców do kitesurfingu.

Jakie działania wykorzystaliśmy?

Kompleksowa analiza i dzień w Berlinie

Przeprowadziliśmy gruntowną analizę rynku, której wyniki miały kluczowy wpływ na powodzenie tego przedsięwzięcia. Dzięki niej dowiedzieliśmy się, jak wyglądają preferencje zakupowe niemieckich konsumentów, a ponadto poznaliśmy firmy konkurencyjne.

W dalszym etapie udaliśmy się na dzień do Berlina, podczas którego przeprowadziliśmy wiele spotkań z potencjalnymi partnerami handlowymi.

Zarówno dla nas, jak i marki CUNA było to bardzo owocne wydarzenie – dające wiele cennych informacji na temat zapotrzebowania na produkty, ich postrzegania przez potencjalnych odbiorców, a także dające feedback, co należy w nim ulepszyć bądź poprawić.

Dofinansowanie i internacjonalizacja

Kolejnym obszarem działania, jakim zajęliśmy się jako GPB było wsparcie w pozyskaniu odpowiedniego dofinansowania z funduszy unijnych.

To za jego sprawą ułatwiliśmy marce CUNA wejście na niemiecki rynek i sprawnie przeprowadziliśmy cały proces internacjonalizacji.

Biuro w Berlinie

Kolejnym krokiem, będącym częścią procesu podbijania rynku niemieckiego, było otwarcie salonu sprzedaży w Berlinie.

Jako GPB pomagaliśmy w doborze najlepszej lokalizacji, załatwieniu wszelkich formalności, a także samym uruchomieniu placówki.

W dalszym etapie zajęliśmy się wykonywaniem wszelkich prac administracyjnych.

Jak wyglądał ten proces krok po kroku?

1. Analiza rynku

Która dała nam kompleksową wiedzę na temat konkurencji oraz potencjału produktów marki CUNA.

2. Dzień w Berlinie

Który pozwolił zapoznać się z potencjalnymi partnerami handlowymi, zebrać od nich cenny feedback, a ponadto nawiązać pierwsze relacje biznesowe.

3. Projekt internacjonalizacji

Dzięki któremu pozyskaliśmy niezbędne środki finansowe umożliwiające rozpoczęcie działalności na terenie Niemiec.

4. Pierwsze biuro sprzedaży

Którego utworzenie umożliwiło umocnienie pozycji CUNA, a ponadto zdobycie zainteresowania nowych odbiorców.

Jakie były i są tego efekty?

Otwarcie nowego rynku

Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu, firma CUNA znacznie przyspieszyła swoje wejście na niemiecki rynek.

Zbudowanie silnej marki

Obecnie firma, wspólnie z niemieckim partnerem biznesowym, otwiera pierwszy zagraniczny showroom w Berlinie, gdzie klienci CUNA będą mogli obejrzeć i kupić koszulki do koszykówki.

Współpraca z klubami i stowarzyszeniami

Dzięki wsparciu ekspertów GPB, CUNA nawiązała również współpracę z działającymi na terenie Niemiec stowarzyszeniami i klubami sportowymi, które regularnie generują stałe zamówienia na bardzo duże ilości koszulek sportowych.

Chcesz powtórzyć sukces marki CUNA?

Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić.

TOP