Case Study

RC-Tech – dostawa usług inżynierskich.

Zobacz, jak wyglądała internacjonalizacja w jego wykonaniu.

Firma RC-Tech

Branża: inżynieria, badania i rozwój
Rok utworzenia: 2017

Charakterystyka: Firma dostarcza kompleksowe rozwiązania dla przemysłu – w zakresie usług inżynierskich, a także badań i rozwoju. W jej ofercie znajduje się m.in. projektowanie, modelowanie, analizy, testowanie, a także badania i rozwój technologii. Marka bierze aktywny udział w projektach dla firm z kraju, jak i z zagranicy.

RC-Tech jest członkiem Krajowego Klastra Kluczowego “Dolina Lotnicza” oraz “Stowarzyszenia pracodawców sektora kosmicznego” i Klaster Przemysłowy 4.0.

Jakie działania wykorzystaliśmy?

Dofinansowanie i internacjonalizacja

W drugim etapie skupiliśmy się na działaniach zmierzających do uzyskania dofinansowania. Zajęliśmy się opracowaniem dokumentów, jak i załatwianiem wszelkich niezbędnych formalności.

Analiza wizerunku i przygotowanie materiałów reklamowych

Pierwszy etap naszej pracy skupiliśmy wokół przeprowadzenia gruntownej analizy wizerunku firmy. To działanie umożliwiło nam zaplanowanie działań zmierzających do jej dostosowania do niemieckich warunków.

Wynikiem tego procesu było opracowanie profesjonalnych materiałów – mających na celu wsparcie promocji RC-Tech.

Tłumaczenia i komunikacja

Naszą rolą było również aktywne wsparcie marki w obszarze komunikacji z potencjalnymi kontrahentami.

Ze względu na aktualne obostrzenia – braliśmy czynny udział w organizacji i przeprowadzaniu rozmów i wideokonferencji online.

Organizacja i prowadzenie spotkań

Naszą rolą było również uczestniczenie i prowadzenie spotkań z potencjalnymi niemieckimi klientami.

W tym obszarze zajmowaliśmy się zarówno bieżącymi tłumaczeniami rozmów, prowadzeniem prezentacji, a nawet negocjacjami i ustalaniem szczegółów współpracy.

Jak wyglądał ten proces krok po kroku?

1. Projekt internacjonalizacji

Który zapewnił źródło finansowego wsparcia - niezbędnego do wkroczenia na rynek niemiecki.

2. Analiza wizerunku

Dzięki której określiliśmy potencjał marki i wskazaliśmy obszary wymagające poprawy.

3. Materiały reklamowe

Które przyczyniły się do wsparcia promocji całej firmy.

4. Spotkania handlowe

Które, pomimo licznych utrudnień, umożliwiły kontakt z potencjalnymi partnerami i przyczyniły się do nawiązania współpracy.

Jakie były i są tego efekty?

Wkroczenie na nowy rynek

Udział w projekcie internacjonalizacji zapewnił dostęp do niezbędnych środków, które firma mogła wykorzystać do rozwoju swoich kompetencji, a także skutecznego poszerzenia obszaru działania.

Współpraca z niemieckimi odbiorcami

Liczne spotkania i rozmowy handlowe online sprawiły, że RC-Tech zdobył solidny partnerów, z którymi nawiązał długoterminową współpracę.

Chcesz powtórzyć ten sukces?

Skontaktuj się z nami, opowiedz o swojej firmie, a z przyjemnością sprawdzimy, jak możemy Ci pomóc.

× Jak mogę ci pomóc?