Case Study

ZABI – producent kół, rolek oraz akcesoriów wykorzystywanych w przemyśle.

Przekonaj się, jak w jego przypadku wyglądał kompleksowy proces wprowadzenia firmy na rynek niemiecki.

Firma ZABI

Branża: produkcja
Rok utworzenia: 1990

Charakterystyka: ZABI jest producentem kół i rolek wykorzystywanych w przemyśle spożywczym, odzieżowym, metalowym oraz w budownictwie i rolnictwie. Firma produkuje również wózki i akcesoria do bram, a swój asortyment z powodzeniem dystrybuuje na terenie Polski, Czech, Słowacji oraz Litwy.

Dynamiczny rozwój sprawił, że właściciele firmy zaczęli poszukiwać nowych rynków zbytu. Wybór ten padł na Niemcy, do których dotychczas prowadzono epizodyczną sprzedaż wyłącznie na małą skalę.

Potrzebą naszego klienta było kompleksowe opracowanie procesu wejścia na niemiecki rynek i znalezienie stałych odbiorców pozwalających na otwarcie i utrzymanie niemieckiego oddziału ZABI.

Jakie działania wykorzystaliśmy?

Kompleksowa analiza

Przeprowadziliśmy gruntowną analizę, mającą kluczowy wpływ na powodzenie tego przedsięwzięcia. W obszarze naszych prac znalazły się zatem:
  • Analiza rynku i produktu, która dała nam odpowiedź na najważniejsze pytania związane z otoczeniem konkurencyjnym, jak i zapotrzebowaniem na tego typu asortyment.
  • Analiza wizerunku, której efektem było sprawdzenie, a następnie wypracowanie marki, która spotka się z pozytywnym odbiorem niemieckich klientów.
  • Analiza prawna, która pozwoliła nam poznać, a przede wszystkim dostosować się do realiów prawnych panujących na terenie Niemiec.

Tłumaczenia

Naszą rolą była również profesjonalna pomoc w zakresie tłumaczeń. Firma ZABI otrzymała od nas wsparcie w postaci native speakera, który towarzyszył jej na wszystkich ważnych wydarzeniach (targach handlowych, konferencjach, spotkaniach biznesowych itp.).

Ponadto, w udziale przypadło nam również tłumaczenie wszelkich niezbędnych dokumentów.

Biuro w Berlinie

Kolejnym krokiem wykonanym w stronę podbicia rynku niemieckiego było otwarcie biura w Berlinie.

Jako GPB pomagaliśmy w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji, zorganizowaniu wszelkich formalności, a także finalnym uruchomieniu placówki.

W dalszej kolejność naszemu udziałowi przypadły prace związane z prowadzeniem biura sprzedaży, a także wykonywaniem wszelkich prac administracyjnych związanych z nowopowstałą lokalizacją ZABI.

Jak wyglądał ten proces krok po kroku?

1. Analiza rynku

Która dała nam informacje, czy produkowany przez firmę asortyment ma szansę wygrać z konkurencją na niemieckim rynku.

2. Analiza wizerunku

Która pozwoliła nam zbadać pozycję ZABI i na tej podstawie przygotować odpowiednie materiały reklamowe (strona www, ulotki, broszury, prezentacje itp.).

3. Stworzenie nowego modelu eksportu

Dzięki któremu dotarliśmy do dużych rynkowych graczy, jednocześnie ponad 3-krotnie zwiększając marżowość sprzedawanych produktów.

4. Pierwsze biuro i showroom

Których utworzenie pozwoliło ugruntować pozycję ZABI, a dodatkowo zainteresować nowych potencjalnych klientów.

Jakie były i są tego efekty?

Otwarcie nowych rynków

Najważniejszym rezultatem prowadzonych przez nas działań jest otwarcie nowych ścieżek sprzedaży do krajów z zachodniej oraz wschodniej części Europy. Ofertą ZABI zaczęli interesować się m.in. przedstawiciele firm z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Bułgarii, Turcji, Słowenii, Litwy, USA, Ukrainy a nawet z Polski.

Pozyskanie stałych klientów

Udało się również pozyskać stałych klientów z Niemiec i Austrii, a wolumen sprzedaży na rynku DACH do tej pory, cały czas utrzymuje tendencję wzrostową.

Dalszy rozwój

Obecnie ZABI wspólnie z GPB-Group nadal rozwija swoją sieć sprzedaży. W 2019 roku firma otworzyła nowy, większy salon sprzedaży w Berlinie, a już wkrótce planuje kolejne inwestycje.

Co bardzo ważne - cały proces wejścia ZABI na niemiecki rynek odbył się bez wykorzystania dotacji unijnych.

Chcesz powtórzyć sukces ZABI?

Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością sprawdzimy, co możemy dla Ciebie zrobić.

TOP